Foto by Ariel Arango Prada

07 juuni 2010

Kurt Vonnegut "Kullisilm"

"Deadeye Dick" avaldati 1982.aastal. See on irooniline ja südantlõhestav lugu ebaõnnestunud elust. Rudy Waltz laseb 12-aastasena rasedale naisele kuuli silmade vahele (kilomeetrite kauguselt ja kogemata), teenides sellega ära hüüdnime Kullisilm. Terve elu üritab ta seda heaks teha, jäädes eraklikuks, oma vanemate teenriks ja sootuks- tal ei ole kunagi ühtki seksuaalset suhet. Ja nii edasi: neutronpomm, läbikukkunud näidendid, sõjad jne....

Kõik on seotud. See on vist üks kõige tähtsamaid asju, mida vanameister mulle on õpetanud. Kõik sündmused mõjutavad järgmisi sündmuseid. Sõda lõhub inimesed, lõhutud inimesed lõhuvad elusid, teised peavad neid lappima, jäädes ise katkisteks. Nii oleme me kõik katkised inimesed, nagu Rudygi.

Kuulake, nii ütleb Vonnegut:
Mulle näib, et me kõik võtame oma elu nagu üht lugu. Kui inimene elab üle tavapärased kuuskümmend või nii aastat, siis on täiesti võimalik, et tema kena elulookene on lõppenud ja kõik allesjäänu on vaid epiloog. Elu ei ole läbi, aga lugu küll. Mõnede inimeste jaoks on epiloogis elamine talumatu.

Kuigi K.V. väidab, et Rudy epiloog algab alles palju hiljem, arvan mina, et tema lugu oli tehtud juba selle 12 aastaga. Kõik edasine oli vaid kurb tagajärg. Millal algab minu epiloog? Kas see on juba alanud? Kuna ma ei tunne veel, et elu oleks talumatu, siis ma arvan et ei. Kas teie elate epiloogis?

Could We Just Antifolk It?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar