Foto by Ariel Arango Prada

09 juuni 2010

Kurt Vonnegut "Hookuspookus"

Jätkan kiire Vonneguti-ülevaatega. Seekord 1990.aastal avaldatud "Hookuspookus", mis on Eugene Debs Hartke fiktiivne autobiograafia. Ma lihtsalt ei suuda uskuda, Vonnegut on loonud midagi nii geniaalset. Kõik tema raamatud on tugevalt seotud tegelaskujude, kohtade ja sündmustega, läbi põimunud tema enese eluga. Siin on nii palju uurida! Praegu olen ma alles pealispinnal, ma loodan, et ma suudan kunagi kõik need seosed välja tuua ja kirja panna. Milline unistus...

Debs on Vietnami sõja veteran, kes satub pärast sõda õpetama õppimisraskustega tudengitele mõeldud Tarkingtoni kolledžisse. Nii tema ämm kui ka naine lähevad täiesti hulluks. Ta lastakse ülikoolist ebapatriootlikkuse eest lahti- ta arutas tudengitega poliitilistel ja sotsioloogilistel teemadel (ilmselgelt Ameerikas keelatud). Hiljem töötab ta ohtlike kurjategijate vanglas, kus toimub massipõgenemine, tapmised, hullumeelsed tulevikuplaanid...jne.

Filigraanselt viimistletud elulugu, traagiline ja viimseni absurdne. Nagu kõik Vonneguti teosed, on ka see hea õppetund lugejale, kuidas elu võtta läbi nalja ja pisarate sellisena, nagu see on.

I Would Love to Antifolk It*





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar